Piti laittaa kuvia, mutta ei onnistunut, joten valitetaanpa tavalliseen tapaan kun kerran Vilho antaa hetken olla tietokoneen ääressä kun annoin kaulakorun leluksi...

Janne on ollut huippuahkera viime päivinä. Aamupäivisin ja päivisin se on pessyt autot, pessyt kaikennnäköisiä vempeleitään, leikannut ruohon ja trimmerilläkin viimeistellyt. Sillä on iso lista asioista jotka se aikoo tehdä ennen matkaa, että on kiva tulla sitten kotiinkin. Se lupas jopa siivota sisätiloissa kunhan saa ulkohommat tehtyä. Ainoa miinuspuoli on että mä saan hoitaa Vilhoa aamusta iltaan ja nyt tällä hetkellä se on mun jaksamisen rajamailla. Kun tulee pahaolo sen nostamisesta ja kaikki sen ruuat saa mut yökkimään ja muutenkin olen niin flegmaattinen että ei oo ennen nähty...Mulla on usein normaalistikin semmosia hetkiä kun oon ihan poikki ja energiataso on matalalla enkä kertakaikkiaan jaksa mitään. Silloin voin nukkua melkein ympäri vuorokauden, mutta nyt se olotila on kokoajan, enkä saa mitään tehtyä. Vähän huono omatunto kun en jaksa Vilhon kanssa leikkiä kunnolla, mutta ajattelen, että tää menee kohta ohi. Pahin väsymys menee "kirjan mukaan" ohi 11. viikon jälkeen ja huomenna alkaa viikko 11. 

Janne on pitänyt Vilhoa nyt kolmena yönä ja mä oon saanu nukkua salissa, eli olen nukkunut öisin enemmän kuin yleensä. Silti olen päivällä nukkunut vilhon kanssa päikkärit pari tuntia ja lopun ajasta maannut sohvalla ja kahden tunnein välein on ollut pakko syödä ja välillä vaihtaa Vilholle vaippaa ja syöttää ja yrittää keksiä Vilholle leikkejä ja leluja joilla se vähän aikaa viihtyisi itsekseen. Ulos en ole jaksanut moneen päivään kunnolla. Ei kertakaikkiaan riitä energia siihen, että pitäisi ensin saada itsensä puettua ja sitten Vilho valmiiksi. Tiskivuori kasvaa kasvamistaan ja keittiön lattiaa en ole pariin päivään jaksanut lakaista, mikä tarkoittaa sitä, että kun siellä kävelee niin aina astuu jonkun omenaviipaleen tai kurkunpalan päälle, joita Vilho on nakertanut...

Äiti on käynyt joka päivä ja vähän leikkinyt Vilhon kanssa tai syöttänyt tai vaihtanut vaipan. Eilen oli tosi paha päivä, eikä mikään maistunut ja oli paha olo. Kaikki ällötti. Syy pahaan oloon oli se että edellisenä iltana olin syönyt kourallisen Jannen sipsejä, jotka se oli olohuoneeseen jättänyt. Koko seuraavan päivän maistui kammottava sipsi suussa...Ainoa mitä pystyin edes ajattelemaan että voisin syödä oli pizzaa. No äiti meni lopulta ostamaan sitä kun en kertakaikkiaan ollut siinä kunnossa että lähtisin jonnekin ihmisten ilmoille. Illalla taas oli ihan OK olo. Niinkuin yleensä. Paitsi tää väsymys, joka on niin ärsyttävää. Kun energiataso on niin alhaalla, ettei jaksa suihkussakaan käydä:( Vilhon kans ei ollu mitään tämmöstä alkuajan väsymystä joten tää tuli mulle ihan yllätyksenä. No nyt Vilho huutaa jo.