Olen tylsistynyt...Joten ajattelin kirjoittaa vähän. Kerrankin sain kirjoitettua suht lyhyesti, mutta - mitä tapahtuikaan?? Yhteys katkesi kun välissä kävin imettämässä/yrittämässä nukuttaa Vilhoa ja teksti lensi taivaan tuuliin!!!

No yritän parhaani kertoakseni lyhyesti saman uudestaan hirveesti rönsyilemättä joka suuntaan. Ja jos jotain ärsyttää mun rönsyily, niin ei tosiaan tarvii lukea!! No asiaan.

Viime yö nukuttiin taas tosi huonosti, kun Vilho vielä yskii yöllä ja herää siihen ja haluaa sitten aina tissiä...Ja koska hampaita on tulossa samaan aikaan niin se mieluiten imisi yön läpi, mutta minä en pysty samaan malliin enää nukkumaan ja imettämään samaan aikaan kun tuo maha painaa, joten täytyy vaihtaa asentoa vähän väliä. Ja jos Vilholta ottaa tisun pois kesken kaiken niin sille tulee raivari, kun ne on nyt alkanu ne raivarit...Joten Janne sai ottaa Vilhon kainaloon ja sinne se lopulta nukahti, kunnes taas alkoi yskimään jne.

Aamulla oli vähän flunssainen olo. Varmaan Vilholta tarttunut kun sillä on se kurkunpääntulehdus vissiin. Oli tarkoitus, että oltais menty koko perhe viettämään uutta vuotta "vauvaryhmäläisten" perheiden kanssa, joten kävi mielessä, että taitaa peruuntua jos flunssa iskee oikein kunnolla. mulla se yleensä iskee kunnolla, vaikka menee nopeasti pois, jos saa päivän tai kaksi levätä kunnolla. No olikin tullut viesti, että Sandra, jonka luo meidän piti mennä on korkeessa kuumeessa, joten se peruuntui joka tapauksessa. Pelkäävät, että vesirokko tulossa kun sitä on paljon ollut liikkeellä.

Flunssa ei ole oikein miksikään mennyt tän päivän aikana. Kurkku vaan vähän kipeä, nenä vuotaa ja aivastuttaa vähän, mutta hyvä olo on. No huomen aamuna sen näkee jos se on tullakseen. Toivotaan, että menee ohi. Ei vaan oo kiva jos jää päälle, kun edessä on aika paljon siivoushommia uuden vuoden jälkeen, kun asiakkaat vaihtuvat mökeissä. Silloin ei olis hyvä olla kipeenä, kun se on aika raskasta puuhaa muutenkin ja nyt vielä tän mahan kans... Ennenkin oon siivonnu mökkejä kipeenä ja sen jälken ei tahdo millään tervehtyä. Täytyy ottaa C-vitamiini tehokuuri, jos se auttais vähän. Oneksi Terhi tulee auttamaan mua niin en ainakaan ole yksin. Meillä on kaksi varsinaista siivousta, mutta kun on uus vuos ja venäläisten vuoden suurin juhla, niin mökit on yleensä siinä kunnossa, ettei kannata ilman roskasäkkiä mennä sisään...

No ehkä ihan hyvä vaan, että meillä on tosi rauhallinen uusi vuosi tiedossa. Otetaan uusi vuosi vastaan kotona ja syödään tacoja ja katsellaan TVtä ja saunotaan...Kun ollaan molemmat Jannen kanssa semmosia, että kokoajan on jotain puuhaa, eikä millään malttais kotona vaan olla, vaikka sitä sitten kuitenkin kaipaa. Ehkä vuokrattais joku leffa. Me ei olla vuokrattu kertaakaan leffaa Jannen kans. Se vuokras kerran - tais olla tokat treffit - yhden leffan joka kertoi jostain huumekartellista. Siinä oli Johnny Depp pääroolissa. Joku numero sen leffan nimessä oli, niin se oli vahingossa sen lainannut kun oli tarkoitus lainata se actionleffa missä on Angelina Jolie ja siinäkin nimessä on joku numero kans (Blow in 64 seconds vai mikä ihme se oli? Tuli täs vähän aikaa sit TV:stäkin). No oli numerot menny sekaisin, mutta ihan hyvä niin, koska mä inhoon yli kaiken semmosia actionleffoja. Janne oli silloin töissä kysyny vinkkiä, että mikä olis hyvä leffa...Se tais olla se sama kerta kun mä kysyin Jannelta, etä ootko sä lukenu jotain kirjoja...ja Janne vastas, että oon mä sen Tony Halmeen kirjan lukenu. Hehheh! Okei nyt alkaa pahasti rönsyilemään, joten asiaan.

Janne oli tänään hoitovuorossa kun mä tein töitä (arkistointi jatkuu...). Taas piti lähteä liikenteeseen "asioille". Pyysin että tekis ensin kotityöt, ennenkuin lähtee. No laittoi se tiskikoneen päälle...Loput aikoi tehdä kuntulevat takaisin. No sit kun se tuli takas pitikin mennä ulkohommiin kun Vilho kerran nukkui, eli en tiedä saiko se niitä pyykkejä kuivumaan, niin kuin lupasi vielä tässä illalla mulle...

Sanoin, että antaa sitten Vilhon itse kävellä kun käyvät jossain, että sillä on jotain iloa niistä reissuista, ettei vaan retuuteta turvaistuimeen ja vaunuihin ja takas. No oli se saanut kävellä ainakin katsastuskeskukseen ja varmaan osto- ja myyntiliikkeessä, jonne menivät kun olivat nähneet Rogerin auton siellä pihalla. Kun olivat lähteneet sieltä Vilho oli vilkuttanut auton ikkunasta ja sanonut "hei hei faffa". Koko illan se on vilkutellut ikkunasta ja sanonut "hei hei patta". Sen jälkeen kun mä kerroin että joulupukki menee kaaauas pois, niin se on sitä "hei hei" ja "patta, patta" sanonut ja vilkutellut ikkunasta samalla, mutta nyt ovat näköjään yhdistyneet ne sanat.

Vilho on nyt niin mun perään, että se on oikein hassua. Se haluaa kokoajan halia ja pussata mua ja se on tosi vihainen jos mä oon kotona ja se ei saa olla mun kans. Kuulen kun Janne yrittää viihdyttää sitä toisessa huoneessa, mutta Vilho hokee "mamma" ja yrittää tulla työhuoneeseen... Sitten tossa illalla kun olin sohvalla Vilhon kanssa, niin se saattoi minuutiks mennä katsomaan omaan huoneeseen tai mitä Janne touhuaa, mutta sitten se juoksi kovaa vauhtia takaisin hokien "mamma, mamma!" Ja sit kun se kaarsi sohvan takaa niin se oikein loisti kuinka iloinen se on taas nähdessään mut! Ihan kuin olis koko päivän ollu poissa mun luota. Ja kun menin nukuttamaan Vilhoa, niin se oli taas niin onnellinen kun mä tulin ja otin sen syliin ja se rapsutteli mun tukkaa ja kaulaa:). Sit se on tisutellut paljon enemmän kuin normaalisti...Mut sen mä lasken sen piikkiin että se on vähän kipeä ja tekee hyvää juoda useammin ja hampaita on taas tulossa (ne oikeen puolen poskihampaat -alhaalla tullut ihan lähipäivinä ja toinen tulee kans ihan pian läpi), sillä silloin se on aina ollut tissitakiainen kun hampaita on tullut. No tää on ohimenevä kausi ja pian se hokee "pappa pappa", jos se vaan vie sitä pari kertaa traktoriajelulle, niin johan sillä on fani. Kyllä se nytkin aina yöllä rapsuttaa meitä vuorotellen ja sanoo mamma tai pappa ja kyllä Jannekin saa pusuja. Mutta selkeesti nyt on semmonen eroahdistuskausi, mikä onkin ihan tervettä kehitystä. Kuulemma 1v3kk on pahin eroahdistusaika.

No nyt loppuu tää kirjoitus kun ei inspiroi sitte yhtään. Voisin tietty kirjoittaa ummet ja lammet ihan tyhjästä, mutta säästän teidät uskolliset lukijat siitä piinasta jalopetan kerrankin ajoissa. Vähän vielä käyn katsomassa infoa netistä, sitte jotain pientä purtavaa suuhun ja nukkumaan. Tänään vois uni tulla ennen kolmea!