Kasattiin just (meni pari tuntia siihen ainakin Vilhon avusuksella) Ikeasta ostettu laatikosto, että saan papereita vähän järjestykseen. Vilho oli kovasti auttamassa "vasalalla", niin meni vähän kireeksi homma... Työnjako oli se tällä kertaa että mä luin ohjeet ja Janne teki...Viimeks minä tein itse koko kasaukset kun kirjahylly hankittiin sieltä, mutta tällä kertaa on vähän vaikeeta toi liikkuminen niin mulle riitti paketin avaaminen. Sain siis Jannen ylipuhuttua että kasattais se yhdessä, kun viime viikonloppuna ostettiin se ja on oikeesti tarvetta sille nyt heti.

 Janne olis luovuttanut puolivälissä kun oli vähän hankalaa Vilhon avustaessa innokkaana, mutta mä en antanut periksi kun tiedän että sit se jää taas tekemättä. Ei oo kiva tehdä kun toinen on niin epäinnokas. No saatiin lopulta kuitenkin valmiiksi.

Vielä olis yks siivouskaappi kasaamatta. Saa nähdä saadaanko se kasattua ennenkuin vauva syntyy. Janne ei ole kovin innokas koskaan noissa kasaamishommissa kun pitäis ohjeita noudattaa - mun mielestä se on ihan kivaa, niinkuin palapeliä kokoaisi. No nää ohjeet oli kyl vähän turhan monimutkaiset, niin paljon pikkupaloja ettei mun raskausaivoilla ja Jannen kaljan pehmittämilläkään oikein meinannut keskittymiskyky riittääSilmänisku.

Olen tosissani ruvennut haaveilemaan kylppäriremontista. Toisin kuin aiemmin haaveilin ei laitettais kaikkea uusiksi vaan vähän vaan uusittais kun mä tykkään niistä laatoista mitä siellä on, enkä kuitenkaan ole valmis sisäsaunasta luopumaan. Jos löytäis samoja laattoja vielä niin olis helpointa, mutta muuten täytyis jotenkin soveltaa. Kun mua inhottaa mennä suihkuunkin kun Janne kävelee sinne aina työkengissä ja jalkoihin tulee multaa ja sahanpurua ja vaikka mitä ja muutenkin se on tosi ahdas ja paljon hukkatilaa on mitä vois hyödyntää.

Jannen työvaatekomero on pieni tuulikaappi kylppärissä, johón kaikki sen työvaatteet on ängetty ja kun se kerran sen siivoaa niin parin viikon päästä on taas siinä kunnossa että se ei enää käytä sitä vaan jättää kaikki työvaatteet oveen naulaan ja siitä ei meinaa päästä ohi kun pitäis mennä Vilhon peppua pesemään. No nyt se ratkaisi sen ottamalla sen oven kokonaan pois, eli se komero on siinä ihan näkyvillä, mutta kohta se on taas niin täynnä työvaatteita ja kenkiä, että ne vaatteet lojuu jossain muualla, niinpä mä haluaisin, että sille ongelmalle tehdään jotain. Jos koko seinä otettais pois ja suihku siirrettäis toiseen paikkaan niin jäis kokonainen seinä johon sais vaatekaappeja. Sit pitäis saunan ovi siirtää niin että suihkun sais huoneen keskelle pienen väliseinän taakse. Toiselle puolelle väliseinää sais lavuaarin ja vaikka peilikaapin.

Tästä ratkaisusta tulis niin paljon lisätilaa ja saunominen ja kylpeminen ei olis niin vastenmielistä. Puhumattakaan siitä, että Janne sais kaikki työvaatteensa kaappeihin ja se toinen ovi voitais ottaa käyttöön, niin että saappailla ei tultais sisälle eteiseen vaan tultais toisesta ovesta kylpyhuoneeseen.

No vaikeasti selitetty, mutta jokatapauksessa oon lopen kyllästynyt siihen että sitä sahanpurua ja multaa on eteisessä ja kylpyhuoneessa, mistä haluis tulla puhtaana ulos.

Jannenkin mielestä tää on tosi hyvä idea, mutta tiedän että sen toteuttaminwen vie vuosia jos tehdään niinkuin Janne haluis, eli että tehdään ensin terassi josta se niin haaveilee. Mäkin haaveilen siitä terassista, mutta sen poissaolo ei häiritse mua niin paljon eikä vaikeuta jokapäiväistä elämää kuten tuo kylppärin toimimattomuus. Joten tästä tulee vielä kädenvääntöä...

No mä uhkailin Jannelle, että otetaan joku ulkopuolinen sitä tekemään, kun mua inhottaa koko kylppäri ja sauna siitä syystä, että se on aina täynnä Jannen työsaappaita ja hikisiä treenivaatteita...

No nyt Vilho kaipaa seuraa kun Janne meni katsomaan warmaxia...