Mistä toi tuli mun mieleen toi Hectorin biisi?

No ehkä se liittyy tähän päivään:

Nukkumaan yöllä (aamulla) klo 03:00 (oma vika kun ei malta nukkua vaan järjestelee huushollia koko illan rempan jäljiltä ja sitte jää nettiin roikkumaan).

Herätys klo 9:00 - laitan kännykkään 15min lisäaikaa ja imetän Vilhoa, torkahdan.

Klo 9:15 noustaan sängystä. Vilholle ei ole aikaa laittaa puuroa, joten leipä, maito ja hedelmät saa riittää.

Klo 9:40 Vilho potalle

Klo 9:45 potan tyhjennys, pepun ja kasvojen ja käsien pesu, vaippa päälle, vaatetus...

Klo 10:10 pesen omat hampaat ja yritän pestä Vilhon hampaat, se yrittää puolestaan pestä mun...saa kelvata.

Klo 10:13 puen itseni (ei koskaan kannata pukea itseään ennenkuin on poika syönyt ja kakannut, ja peppu pesty, muuten on joko puurossa tai kakassa tai vaatteet kastuneet...)

Klo10:16 Harjaan hiukset ja vilkaisen peiliin (olen menossa kampaajalle, ei kehtaa ihan takkuisena lähteä)

Klo 10:17 puen Vilhon ulkovaatteet ja kerään kaikki mukaan tarvittavat kamppeet (varavaatteet, varavaipat, vararuoka jos reissu venähtää, peitto ettei tule kylmä kun mennään Paraisilla Vilhon kanssa viemään kuvat fotostudioon)

Klo 10:25 Puen itseni ja kannan Vilhon autoon

Klo 10:40 Vien Vilhon mummin luo Parsbyn mäkeen kerrostaloon. Nostan Vilhon vaunuista ja otan ulkovaatteet pois, ettei mummin tarvi nostella.

10:50 Olen kerrankin ajoissa! Pääsen heti kampaajantuoliin. Istun 45 minuuttia kampaajantuolissa ja meinaan kokoajan nukahtaa. Kerran olen jo BB talossa ja mukanani ovat Ansku ja Anna...Kampaus onnistui mielestäni. Vaikken hirveesti odottanutkaan, kunhan olisi parempi kuin itse leikkelemäni, vähän siistempi niin kelpaisi. Mutta positiivinen yllätys kun viimein laitan silmälasit päälle ja katson peilistä.

12:05 Olen takaisin mummin luona. Syön perunalaatikkoa mansikkahillon kanssa. Mummin ystävätär Gretha on käymässä (mummi aina soittaa hänen ystävät paikalle kun lapsenlapsenlapset on käymässä, tietty kiva nähdä uutta sukupolvea). Vilhokin haluaa syödä, mutta ei suostu syömään minulta, joten saa oman lusikan ja taas sotketaan ja ruokaa lentää mummin matolle. Mutta se ei häiritse mummia, se sanoi joskus kun mä kaadoin lasillisen mehua sen pöytälinalle ja matolle odottaessani Vilhoa, että hän ei enää huolehdi siisteydestä, sitä hän on koko elämänsä tehnyt, niin se saa jo riittää, saan sotkea niin paljon kuin jaksan.

Juon kupillisen teetä. Vilho leikkii lattialla ja kiertää mummin asuntoa kun siellä pääsee kivasti kulkemaan ympäri kun on avoin tila je keittiö siinä keskellä. Välissä se tulee aina pyytämään syliin. Vilho on kiinnostunut kynttilöistä. Menee lähelle ja sanoo "pappa" (=poppa), mutta ei koske, antaa muutenkin pöydän olla rauhassa kun ne kynttilät on siinä - pitäisköhän ruveta kotonakin pitämään kynttilöitä pöydällä, että Vilho ei tiputtaisi kaikkea pöydällä olevaa lattialle??!

Vilho ihailee mummin hienoja esineitä. Fabergé kopio muna on "manna" ja sitä Vilho maistelee. Mummin savesta tekemä lammas menettää korvansa, mummi antoi Vilholle luvan leikkiä sillä kun se oli vaan semmonen kokeilu ja joku on kuulemma sanonut että se on koiran näköinen, niin sillä ei ole väliä vaikka menisi rikki...

13:00 Mummi lähtee terveyskeskukseen, käskee jättää kaikki Vilhon levittämät lelut, likaiset astiat ym siihen missä on. Mummi vielä voivottelee, kun haukottelen, että voi voi, minä tiedän kuinka raskasta sinulla on...Kiva kun saa joltain täyden sympatian, vaikka hyvin omasta mielestäni jaksankin. Unenpuute vaan verottaa. Tämä aika vuodesta menee aina valvotessa, kun ei uni maistu...Me jäädään Vilhon kanssa mummin luo, mummi sanoo, että "menkää mun sänkyyn nukkumaan", voi että kun tekisi mieli, mutta kotona odottaa miljoona asiaa, jotka pitää tehdä. Minä juon vielä kupillisen teetä ja nautin rauhallisuudesta ja mummin kauniista asunnosta, siellä on aina niin tunnelmallista ja paljon kauniita esineitä ja siistiä.

13:10 Vilholla tullut kakka. Vaihdetaan vaippa ja lähdetään fotostudioon vaunuilla (en viitsi autoa ottaa, säästyn yhdeltä Vilhon autoon nostamiselta kun kävellään sinne ja suunnilleen yhtä pitkä aika menisi jos venklaisin vaunuja takakonttiin ja Vilhoa turvaistuimeen kuin jos kävellään ja saadaan vielä vähän raitista ilmaa)

13:20 Fotostudiossa odotetaan 10 minuuttia kuumassa ennenkuin päästään tiskille kuvia tilaamaan. Vilholla on kuuma ja mulla puskee hikeä kun Vilho haluaa rattaista pois ja juoksee ympäri liikettä ja haluaa mennä valokuvauskulissien luokse, missä leluja ym rekvisiittaa. Laitan Vilhon takaisin vaunuihin kun en jaksa koko ajan pitää sylissä kun teen tilausta. Onneksi nainen tulee liikkeeseen ja pitää Vilholle seuraa, ettei tarvi pelätä että se tippuisi rattaista tai repisi alas jotain valokuvakehyksiä.

13:50 Kävellään takaisin mummin talolle ja lähdetään ajamaan kotiinpäin. Vilho nukahtaa ennenkuin auto on käynnissä.

14:05 Ollaan kotona. Vien mun meidän kassit sisälle ja laitan nukkumavaunut valmiiksi rappusille. Yritän varovasti rassata Vilhon ulos turvaistuimesta ilman että se heräisi ja kannan rattaisiin ja peittelen vielä.

14:10 Teen kiireisen työasian tietokoneella. Jannen isä on mun tietokonepöydällä korjaamassa puhelinpiuhaa jotta saataisiin netti toimimaan mun uudessa työhuoneessa, joten teen vaan pakolliset tietokonehommat seisten. Janne on avustamassa Joffea, joka asentaa mun ja Vilhon huoneissa sähköjä. Kun Vilho kerran nukkuu, enkä voi jatkaa työhuoneen täyttämistä ennenkuin sähköt on valmiina, teen paperihommia, joita onkin rästissä kun ei ole päässyt niitä vähään aikaan tekemään kun olen koko ajan hoitanut yksin Vilhoa, kun Janne on tehnyt remppaa, eikä paperihommista jostain syystä tahdo tulla mitään Vilhon avustamana...Ja nyt Janne menee Tanskaan niin silloin on taas oma työaika vähissä kun olen 24/7 Vilhon kanssa. Paitsi perjantaina ukki hoitaa Vilhoa päivällä.

Joskus parin tunnin kuluttua laitan "pojille" kahvia ja leipää pöytään. Siivoan pahimmat räippeet keittiöstä, kun se jäi aamulla vähän sotkuiseksi kun oli taas mukamas kiire. Syödään kaikki voileipiä ja Joffe jatkaa vielä hommia vähän aikaa. Minä imuroin makkarin kun siellä on niin pölyistä ja Janne uhkailee, ettei tee enää mitään kun on tietokone kannettu takahuoneeseen. Imurointi on ollu Jannen puuha ja nyt kun remppaa on ollu useita viikkoja, eikä se ole ehtinyt imuroida, niin mä olen vaan lakaissut/pyyhkinyt lattian silloin tällöin, mutta nyt mua ahdistaa, että Janne jättää meidät tänne sotkun keskelle, joten täytyy äkkiä saada siivottua, kun sitte yksin siitä ei tuu mitään.

Vilho herää kun olen imuroinut makkarin. Janne kantaa vintille tavaroita, jotka valitsen sinne vietäväksi salista (sali on täynnä tavaraa, joka on ollu takahuoneessa ennen ramppaa, eikä niitä todellakaan viedä sinne enää). Missionsbodeniin menee osa ja osa menee vintille odottamaan parempia aikoja...Kaikki on hujan hajan, koska J tyhjensi takahuoneen ennen remppaa ja laittoi vaan kaikki kasaan pöydälle ja lattialle. Kauhee työ oli mun eilen ja nyt niitä inventoida, mutta pakko se on tehdä. Ja kaikki kirjat kannoin jo eilen uuteen kirjahyllyyn ja järjestin aiheen mukaan (tänään Joffe joutui purkamaan ne ja Janne nosti ne takas hyllyyn ei niin järjestyksessä...). Tätä siis jatkan kunnes tulee seinä vastaan eikä tiedä mitä tehdä. Jannen kantaessa tavaroita vintille ja mun järjestäessä niitä tavaroita jotka menee takasin työhuoneeseen tai Missionsbodeniin Vilho on vähän yksinäinen ja kokoajan valittelee kun kukaan ei sitä viihdytä. Sitte Vilho kaatuu rappusissa ja tulee iso itku. Minä annan lohtutissiä ja kaikki on taas hyvin. Janne lopettelee hommiaan, että saisi vähän levätä ja olla Vilhon kanssa kun menee huomenna sinne Tanskaan. Lupaudun vielä pesemään ja kuivattamaan Jannen farkut huomiseksi kun menevät Tanskaan ja pakkaamaan hänen puolesta, jos hän puolestaan imuroi salin ja eteisen (inhoan imuroimista yli kaiken ja se tuntuu jotenkin pahalta imuroida tolla meidän painavalla imurilla varsinkin nyt kun maha on iso ja se kovettuu aika lailla siinä imuroidessa). Katotaan myöhemmin Janne sanoo, ja lopulta käy niin että mä pesen Jannen pyykit ja kuivatan ne, pakkaan sen laukun, imuroin vielä eteisen ja puhistelen matot...

Siinä välissä paistan meille pyttipannua ja kananmunia ja Vilho saa iltapalaksi leipää ja hedelmiä. Janne vaihtaa vielä Vilhon vaipan ja ne katsoo yhdessä TVtä kun mä siivoon ja värkkään.

Klo 21:00 Imetän vielä kerran Vilhon ja loikoillaan kaikki vähän aikaa sängyssä yhdessä. Janne lukee Vilholle kirjaa ja ne avaa kaksi ensimmäistä luukkua joulukalenterista. Mä jatkan Jannen vaatteiden pakkaamista ja sitten paperihommia nyt uudessa toimistossani. En millään malta jättää uutta toimistoani, joten rupean nettiä selaamaan ja tietty sit pitää tänne vielä kirjoittaa tämä nälkävuoden mittainen selostus mun päivästä, jota kukaan ei jaksa lukea läpi.

Nyt mietin vaan pitäiskö valvoa neljään kun Janne kuitenkin kohta herää kun sen pitää olla Paraisilla puoli viideltä. Joo, niin taidan tehdä, mun täytyy kumminkin vielä pakata noi housut sille, jotka on takan edessä kuivumassa.