Tänään oli lapsivesipunktio. Jännitti vähäsen, mutta ei tulos vaan se neula, joka on tosi pitkä ja sillä otetaan sitä lapsivettä mun mahasta. Pidin silmät kiinni etten nähnyt koko piikkiä, mutta kieltämättä jännitti kun ne hääräs siinä mun ympärillä ja mä odotin, että koska se pistää. Vihlas vähän epämukavasti kun se tungettiin lihakerrosten läpi ja sitten vielä vähän syvempään. Kipu ei ollut minkäännäköinen ainoastaan se ajatus, että se menee niin monen kudoksen läpi ja sikiöpussiin (?) asti. No onneks saatiin tarpeeks vettä yhdellä kerralla ettei tarvinnut uudestaan ottaa. Kahden viikon päästä lupasivat soittaa tulosten kanssa.

Janne oli mukana ja sai ekan kerran nähdä sikiön kun ensin ultrattiin. Saatiin jopa 3D kuvaa sikiöstä. Kaikin puolin normaalin näköinen ja 15 viikkoa vastaava sikiö siellä oli ja lääkäri uskalsi olla jopa positiivinen tulosten suhteen - sanoi että "oletettavasti kaikki on hyvin" - mikä on paljon lääkäriltä, kun ei saa antaa väärää uskoa. No oli tosi kiva nähdä sikiö. En huomannut mitään selviä pojan merkkejä, mutta tuossa vaiheessahan se vasta on kehittymässä, joten ei välttämättä mitään näkyiskään. Siinä 4D ultrassa kyllä olin näkevinäni jotain alapäässä, mutta se oli enemmän kolmion muotoinen...(?) saattoihan se olla kivespussien alku...Vähän rupesin kuitenkin epäröimään sitä "tyttöfiilistä" joka mulla on. Janne meinas, että sillä on kyllä niin pitkät jalat että poika se on...;) No kahden viikon päästä kun kromosomitutkimus valmistuu saadaan tietää jos halutaan. Jos kaikki on hyvin niiin vois ehkä jättää sen kysymättä, niin vois katsoa miten tämä "tuntemus" kehittyy.

Nyt ÖITÄ.